18 Şubat 2013 Pazartesi

Mısırlı Karalahana Çorbası


Bizim mutfakta değişik yörelere ait yemekler pişer. Farklı lezzetleri denemek hoşuma gidiyor. Tabi bazı yemekleri eşime kabul ettirmek zor oluyor ama ne yapalım ufak tefek değişikliklerle ona da yedirmeyi başarıyorum. Kadının fendi misali :) 


Bugün ne yapsam diye düşünürken evdeki malzemeler şöyle bir baktım ; karalahanayı görünce çorba yapmak geldi içimden. Anne tarafından  Karadenizli olduğum için karalahana ile yapılan yemeklere alışkınım. Fakat eşimin hiç de tanıdık olmadığı bir lezzetti. Yine de yaptım ve eşim benim ellerimle hazırladığım bu çorbayı çok sevdi. Normalde biz bu çorbayı yaparken salça yada domates püresi koymayız. Fakat eşimde renksiz olan yemekleri sevmediği için ona göre değişiklikler yaptım. Sizlerinde seveceğinizi umut ederek tarifimi paylaşıyorum. 




Malzemeler ;
  • 1 demet karalahana
  • 1 küçük soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 3 yemek kaşığı domates püresi
  • 3 yemek kaşığı tepeleme mısır unu
  • 330 grlık kutu mısır
  • Tuz
  • Tereyağ ve sıvıyağ

Yapılışı ;

Karalahanalarımızı ayıkladıktan sonra kaynar suda 3-4 dk. kadar haşlayıp, süzelim. Küçük küçük doğrayalım. Daha sonra küçük küçük doğradığımız soğanı 2 kaşık sıvıyağda kavuralım.  Biber salçası ve domates püresini ekleyelim ve kavurmaya devam edelim. Üç kaşık mısır unumuzu ekleyelim ve kavuralım. En son küçük küçük doğradığımız karalahanaları ilave edelim ve 5 dk. daha kavuralım. Suyunu ilave edelim. Karalahana çorbası diğer çorbalara göre biraz daha kıvamlı bir çorbadır ve suyunu zevkinize göre ilave edebilirsiniz. Bir taşım kaynadıktan sonra mısırlarımızı ilave edelim. Çorbamız yaklaşık olarak 30 dk.da pişmektedir. Çorbamızın pişmesine yakın tuzunu ve küçük bir parça tereyağı ilave edelim. Bir taşım kaynadıktan sonra ocağımızı kapatalım. Çorbamız servise hazırdır.


Afiyet Olsun...
Facebook Pinterest StumbleUpon Delicious Reddit Digg Email Delicious

6 yorum:

  1. bayılırım karalahanaya ilk fırsatta pişireceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, ben de çok severim..hele yanında mısır ekmeği olunca..

      Sil
  2. Ellerine sağlık , sevgiler :-)

    YanıtlaSil
  3. Ben de cok severim karalahanayi. Firsat buldugumda deneyecegim. Tesekkurler :)

    YanıtlaSil